
Tikslas ir siekiniai
Kolegijos dėstytojų mentorystės programa skirta tiek pradedantiesiems, tiek patyrusiems dėstytojams siekiant, kad jie sistemiškai stiprintų didaktines kompetencijas, kurtų įtraukias ir skaitmenizuotas studijas bei kauptų savo veiklos įrodymus mokymo aplanke (angl. portfolio). Šie pasiekimai pripažįstami per mikrokredencialus ir skaitmeninius ženkliukus. Iki 2030 m. siekiama parengti ne mažiau kaip 20 mentorių, užtikrinti, kad ne mažiau kaip 80% naujų dėstytojų dalyvautų 24 mėnesių pradedančiojo dėstytojo kvalifikacijos tobulinimo kelyje, pasiekti, jog ne mažiau kaip 70% dėstytojų turėtų mokymo aplanką, ir įdiegti nuoseklų kolegų stebėjimo (angl. peer review) ciklą.
Apimtis ir tikslinės grupės
Programa skirta trims dalyvių grupėms. Pirmoji – tai naujieji dėstytojai (dirbantys Kolegijoje nuo 0 iki 24 mėn.), kuriems mentorystė yra privaloma ir vykdoma pagal 24 mėnesių planą su aiškiais kontroliniais taškais. Antroji – patyrę dėstytojai, kuriems taikoma teminė mentorystė pagal poreikį, pvz., universalus (įtraukusis ir prieinamas) dizainas mokymuisi (UDM), vertinimo strategijų ir kriterijų kalibravimas, virtualios mokymosi aplinkos (VMA) brandos kelias, kokybiško medijų turinio kūrimas. Trečioji grupė – tai mentoriai (sertifikuoti dėstytojai), nuosekliai atnaujinantys savo kompetencijas ir gaunantys mikrosertifikatus bei skaitmeninius ženkliukus.
Porų (mentorius + dėstytojas) parinkimo principai
Mentorystės poros sudaromos atsižvelgiant į konkrečią teminę kompetenciją, pavyzdžiui, vertinimą, UDM, VMA brandos lygius ar medijų kūrimą. Siekiama užtikrinti subalansuotą krūvį ir grafiką: pirmuosius šešis mėnesius planuojamas ne rečiau kaip vienas susitikimas per mėnesį, vėliau – kas šešias – aštuonias savaites. Iš anksto sutariami aiškūs tikslai ir rodikliai, kurie susiejami su mokymo aplanko įrašais ir mikrokredencialų reikalavimais.
24 mėn. pradedančiojo dėstytojo kelias (aplankas + mentorius)
Pirmasis etapas, trunkantis iki 3 mėnesių, yra įvedimas. Jis prasideda pirmuoju susitikimu, per kurį apibrėžiami tikslai, pasirašoma mentorystės sutartis, sudaromas asmeninis planas ir sukuriama pradinė mokymo aplanko struktūra. Šiuo laikotarpiu suteikiama „greitoji pagalba“: peržiūrima dalyko struktūra, parengiamas vertinimo planas, aptariami AIS ir VMA (Moodle) pagrindai ir užtikrinami minimalūs UDM kriterijai.
Antrasis etapas, apimantis 4–6 mėnesius, skirtas pamato tvirtinimui. Čia įvyksta pirmoji kolegų stebėjimo patirtis (aš stebiu / mane stebi) su formuojamuoju grįžtamuoju ryšiu. Lygiagrečiai (po pasirinktų aktualių mokymų) pradedamas nedidelis „diegimo sprintas“, trunkantis keturias–šešias savaites, kuriuo atnaujinamas pasirinktas dalykas.
Trečiasis etapas, 7–12 mėnesių laikotarpis, yra orientuotas į plėtrą. Dėstytojas tobulina vertinimo kriterijus, stiprina studentų konsultavimo praktiką ir diegia VMA „pažengusio“ lygio elementus, tokius kaip testų bankai, vertinimo rubrikos ir mokymosi sekos.
Ketvirtasis etapas, 13–18 mėnesių laikotarpiu, veda meistrystės link. Įvyksta antroji kolegų stebėjimo patirtis, sistemingai kaupiami įrodymai mokymo aplanke ir siekiama teminio mikrokredencialo – pavyzdžiui, UDM ar vertinimo srityje.
Paskutinis, 19–24 mėnesių, etapas yra užbaigimas. Jame vykdomas baigiamasis „diegimo sprintas“ ir, jei taikoma, siekiama e. dalyko kokybės ženklelio. Etapą užbaigia baigiamoji refleksija ir pateikiama rekomendacija karjeros ar atestacijos procesams.
