Dėstytojo vaidmuo aukštojoje mokykloje yra daugialypis – nuo žinių perteikimo iki studentų motyvavimo, tyrimų vykdymo ir akademinės bendruomenės stiprinimo. Siekiant užtikrinti kokybišką studijų procesą, dėstytojui svarbu nuolat tobulinti savo didaktines kompetencijas.
Geros dėstytojo savybės
- Įtraukiantis – geba skatinti diskusijas ir aktyvų dalyvavimą.
- Empatiškas – supranta studentų poreikius ir iššūkius.
- Entuziastingas – perteikia dalyko svarbą ir aktualumą.
- Proaktyvus – domisi studentų pažanga, siūlo pagalbą.
- Prieinamas – kuria atvirą ir draugišką bendravimo aplinką.
Pagrindinės dėstytojo atsakomybės sritys
- Studijų turinio perteikimas: paskaitos, praktikumai, laboratoriniai darbai, mokomieji projektai.
- Dalyko planavimas ir mokomosios medžiagos rengimas.
- Studentų vertinimas ir grįžtamojo ryšio teikimas.
- Studentų konsultavimas ir mentorystė.
- Mokslinė veikla ir publikacijos.
- Administracinės užduotys: dalyvavimas darbo grupėse, studijų programų komitetuose, programų tobulinimas.
Kaip tobulėti dėstytojui?
- Grįžtamasis ryšys
- Skatinkite studentus teikti klausimus ir komentarus.
- Organizuokite individualias konsultacijas aptariant savarankiškus darbus ir projektus.
- Kolegų stebėjimas
- Pakvieskite kolegą dalyvauti paskaitoje / praktikume ir pateikti struktūruotas pastabas.
- Sudarykite asmeninį tobulėjimo planą pagal gautą grįžtamąjį ryšį.
- Studentų klausimų integravimas
- Naudokite dažniausiai užduodamus klausimus kaip paskaitų turinio atnaujinimo pagrindą.
- Įtraukite diskusijas, kurios padeda išaiškinti sudėtingas temas.
Skaitmeninės kompetencijos dėstytojui
Šiuolaikinė aukštojo mokslo aplinka reikalauja gebėjimo naudotis skaitmeninėmis technologijomis, kurios užtikrina lankstumą ir įtraukią mokymosi patirtį.
Svarbiausi įgūdžiai:
- Virtualių mokymosi aplinkų (Moodle, Teams) valdymas.
- Interaktyvių įrankių naudojimas (Slido, Mentimeter, Kahoot, Padlet ir kt.).
- Vaizdo paskaitų kūrimas ir transliavimas.
- Skaitmeninio turinio kūrimas (infografikai, vaizdo įrašai, podkastai).
- Duomenų apsaugos ir akademinio sąžiningumo užtikrinimas.
