Metodinės priemonės

Informacija nuolat pildoma. Apsilankykite šiame puslapyje dažniau.

Šiame puslapyje teiksime rekomendacijas dėl metodinių leidinių, su kuriais verta susipažinti siekiant dėstymo meistriškumo.

Užsienio autorių metodiniai leidiniai

Biggs, J., & Tang, C. (2022). Teaching for Quality Learning at University (5th ed.). Open University Press.

Brookfield, S. D. (2017). Becoming a Critically Reflective Teacher (2nd ed.). Jossey-Bass.

Fink, L. D. (2013). Creating Significant Learning Experiences: An Integrated Approach to Designing College Courses (Revised and updated ed.). Jossey-Bass.

Hattie, J. (2012). Visible Learning for Teachers: Maximizing Impact on Learning. Routledge.

Nilson, L. B. (2023). Teaching at Its Best: A Research-Based Resource for College Instructors (5th ed.). Jossey-Bass.

Nilson, L. B., & Goodson, L. A. (2021). Online Teaching at Its Best: Merging Instructional Design with Teaching and Learning (2nd ed.). Jossey-Bass.

Race, P. & Brown, S. (2025). The Lecturer’s Toolkit (6th ed.). Routledge.

Wiggins, G., & McTighe, J. (2005). Understanding by Design (Expanded 2nd ed.). ASCD.

Skaitmeninė didaktika, nuotolinis mokymas, DI

Anders, B. A. (2025). Designing Instruction with Generative AI: 24/7 Support for Optimizing Teaching and Learning. Routledge. Dalis šio leidinio turinio yra prieinama atviros prieigos pagrindu ČIA.

Harvard Business Publishing Education. (2024). How Generative AI Is Reshaping Education (Must-Reads). Harvard Business Publishing Education.

Punie, Y., editor(s), Redecker, C. (2017). European Framework for the Digital Competence of Educators: DigCompEdu. Publications Office of the EU (JRC). URI: https://publications.jrc.ec.europa.eu/repository/handle/JRC107466

Nemokami nuotoliniai mokymai „Skaitmeninių kompetencijų galimybių atskleidimas“ (Unlocking the power of digital competencies).
Šie mokymai sukurti visiems švietimo darbuotojams, norintiems sėkmingai dirbti skaitmeniniame amžiuje.
Siekiant užtikrinti lankstumą, mokymai yra pritaikyti savarankiškam mokymuisi, todėl dalyviai gali nagrinėti turinį ir atlikti užduotis savo tempu, kai jiems tai labiausiai tinka.

Metodiniai leidiniai lietuvių kalba

Europos pedagogų skaitmeninių kompetencijų sistema „DigCompEdu“ [Lietuviškas vertimas]

Šiuos leidinius galite skaityti jungiantis per Vilniaus kolegijos bibliotekos puslapį Elektroninės knygos:

Barynienė, J., Daunorienė, A., & Vizgirdaitė, J. (2018). Dėstytojo įkvėpimo vadovas. KTU leidykla „Technologija“.

Barynienė, J., Sukackė, V., Ukvalbergienė, K., Daunorienė, A., & Gudonienė, D. (2023). Iššūkiais grįstas mokymasis. KTU leidykla „Technologija“.

Daunorienė, A., Simonaitienė, B., Ukvalbergienė, K., Daubarienė, A., Česonienė, R., & Ratkevičienė, M. (2020). Studentų pasiekimų vertinimo metodai ir grįžtamasis ryšys: Metodinė priemonė. KTU leidykla „Technologija“.

Šiugždinienė, J., Vizgirdaitė, J., Daunorienė, A., Dapkus, G., & Rumbutis, I. (2018). Krypties studijų programų vadovo kompetencijų ir studijų programos vystymas: Metodinė priemonė studijų programų vadovams. KTU leidykla „Technologija“.

Kiti naudingi šaltiniai

Aukštųjų mokyklų dėstytojų kompetencijų tobulinimo gairės. Švietimo, mokslo ir sporto ministerija. (2020/2023).